Трудовата книжка и служебната книжка стават електронни с приетия на първо четене от парламента Закон за изменение на Кодекса на труда. Той е внесен от депутата от „Продължаваме промяната – Демократична България“ Божидар Божанов и група народни представители от парламентарната група. 

С промените се създава електронен регистър на заетостта, поддържан от Националната агенция за приходите (НАП), в който ще се вписват всички данни от трудовата книжка. По този начин работещите ще имат пълен достъп до трудовото си досие, а работодателите ще могат да автоматизират вътрешни процеси чрез системи за управление на човешките ресурси, като автоматично изпращат данни към регистъра.

Данните, които в момента се подават към НАП, ще бъдат подавани автоматично към регистъра на заетостта, без да се въвеждат нови изисквания за обявяване на правоотношения. 

Законът дава и допълнителна защита на служителите, тъй като ще ограничи достъпа на работодателите до трудовите възнаграждения при предходни работодатели.

В преходния период, след изграждането на регистъра, се предвижда работодателите да сканират и изпращат трудовите книжки на служителите си до НАП, която да организира въвеждането им в структуриран вид. Предвид дългия срок, това е минимална административна тежест върху работодателите, като освен това решава проблема с достоверността и отговорността за коректността на данните.

Първоначално регистърът на заетостта се попълва на база на наличните данни в базите данни на НОИ. В този период работодателите вписват данните в регистъра, а не в трудовата книжка.